BERCINTA DENGAN ISTERI ORANG | Tirana Aduka
Custom Search

Tuesday, February 17, 2015

BERCINTA DENGAN ISTERI ORANG

Bercinta dengan isteri orang........

huhuhuhuhuhuhu...

Akal fikiran telah di kurniakan oleh Yang Maha Esa, Bijak untuk membuat penilaian terhadap baik buruk
Tapi adakah ia datang dari bisikan Syaitan Laknatullah atau ianya datang dari hati yang luhur..?


Adakah bersalah mencintai dengan ikhlas...?
Alasan.....aku tidak meninggalkan tanggungjawapku sebagai ketua rumahtangga..
Serba serbi  aku cukupkan...?


Adakah aku melukakan hati isteriku sedangkan aku menceritakan segalanya padanya..?
Alasan...aku tidak dapat melupakannya..

AKU BERLAKU JUJUR...

Adakah aku bersalah..?
Adakah Aku berdosa..?
Adakah Mak dan  abah ku terguris hatinya bila mengetahui aku sebegini...?
Adakah aku melukakan hati mertua...ibu bapaku dan isteriku?
Apakah adik beradik ku...aku lukai...?
Apakah ini CINTA kali kedua..?


Buntu dengan sikap aku.....mungkin nafsu atau lebih mesra dikenali dengan hidung belang...adakah aku..?

Bantulah aku....


Komen dari anda Yang bernas amat amat di hargai....Terima kasih






8 comments:

Anum said...

buat istikharah
hanya itu yang mampu saya katakan

TiranaAduka said...

terima kasih sis anum..
amin amin...

OKje said...

Salam TA....
Eh? Sapa yang menyintai isteri orang ni? awak ke? Hish....berdosa tau TA Awak ni biar betul siap cakap dengan isteri pasal ni. Mesti remuk redam jiwa isteri tu bila dengar...

Dah dah...hentikan tabiat tu, beristighfar. Sayangi dan hargailah isteri awak tu. Dialah sebaik baik belahan jiwa yg Allah kurniakan kepada awak. So jangan berani berani nak try bercinta dgn org lain pulak... Kang OKje kung fu kang hihi

nuyui a.k.a miss YUI said...

lelaki boleh nikah 4 jika berkemampuan.
tak slh

yg mnjd salah bila cuba mndptkan ISTERI ORANG. yakni milik lelaki lain. Itu dosa.

perasaan, nafsu semua boleh berubah tapi tidak dosa mahupun pahala. Maka brubah sebaiknya. Ingat pengorbanna insan yg berada di sisi kita selama ini.

sekian dari insan bujang =)

aizamia3 said...

Seburuk-buruk isteri, dialah peneman kita di kala kita susah..
Ingatlah dari awal kahwin hingga keadaan menjadi stabil, dialah yang berada disamping kita..
Itu semua mainan nafsu semata di mana mata hati telah ditutup.
Berdoalah kepadaNYA dan cuba jauhkan diri dari terus menyintai isteri orang..

Bunda_nora said...

Assalam TA..
lama betul bunda tak kesini...apa kabar bonda TA?....

Tentang tajuk diatas...TA ke tu?..Cinta dan perasaan adalah satu naluri dari hati masing2 yang sukar digambarkan...

Sekiranya ia ditujukan kepada insan yang betul itu takapa ...itu hak dan lumrah....walaupun ada hati2 yang luka dan merana..

Tetapi..jangan lah dengan isteri orang...berdosa...beristikharahlah minta pertunjuk..semoga ada jalannya...

.::: Princess MOMOY :::. said...

Assalamualaikum bro TA
lama tak ke sini
dan bila baca post TA ni buat momoy terkejut sangat

Momoy setuju 200% dengan sis hainom OKje. Sedarlah bro. Memang tak salah bercinta tapi yang salah kalau orang itu tunangan orang apatah lagi isteri orang lain.

Unknown said...
This comment has been removed by a blog administrator.