Kisah Di Pagi Hari | Tirana Aduka
Custom Search

Tuesday, April 1, 2014

Kisah Di Pagi Hari

Tak tahu bagaimana nak mula ... Semalam seorang sahabat TA mengadu pada TA yang dia memerlukan pertolongan dari segi kewangan.. kalau setakad bagi hari tu boleh je..................
Tetapi dia memerlukan sepanjang hayatnya..
Aku mencadangkan supaya dia mendapatkan bantuan di tempat yang sepatutnya..
Tak tahu mengapa sebelum ini seorang sahabat aku yang " bolehlah di katakan " ok je....lulus bantuan tersebut tetapi bagi sahabat TA ni...sebaliknya..

Statusnya.. buah pinggangnya rosak pada sebelah kiri dan menjalankan dialisis tiga kali seminggu, setiap rawatan yang di buat menelan belanja sebanyak RM 180 hingga 230. bayangkan dah 3 bulan berjalan..
wang simpanannya semakin hari semakin susut....

Tuan badan sendiri dengan tiub berada di lehernya pergi ke tempat tersebut untuk memeohon bantuan bagi dirinya sendiri...tetapi mungkin belum ada rezeki menyebelahinya....

Aku yang menyuruhnya ke tempat tersebut sebab sebelum ini seoranglagi sahabat aku berjaya...
Yang mengerakkan hati mereka adalah yang maha ESA dan kita hanya berusaha...
Aku terasa terkilan juga..mujur dia rasional orangnya...satu lagi dia ni jenis yang pemalu malu sangat....
kalau bab nak minta-minta bantuan ni, jika tak terdesak dia tak buat...

Moga di permudahkan urusan saudara HERRY DARWIS.... amin amin amin amin...yarobbal alamin doa ku ...TiranaAduka...

2 comments:

Kak iman said...

amin..insya allah

Anonymous said...

doakan saja buat sahabat TA tu, In SHaa Allah !