Triumph T100 Motorsikal klassik di Malaysia | Tirana Aduka
Custom Search

Tuesday, December 31, 2013

Triumph T100 Motorsikal klassik di Malaysia


Triumph Motorcycle di Malaysia

Triumph T100-TiranaAduka
Triumph T100-TiranaAduka


Sedikit sinopsis yang dapat aku coretkan buat  nota aku...
Bukan kerana gila atau taksub dengan motorsikal keluaran british era perang dunia ke-2...jenama Triumph T100.. Mungkin dah rezeki aku... tak tau la..minat pada motor buruk atau  lebih biasa di panggil besi buruk...
Kata abah aku....baik beli je motorsikal berkuasa tinggi daripada membela atau memperbaiki besi buruk..
Mungkin aku suka yang mencabar ..maksud ku..sesuatu yang ku bina dari tangan aku sendiri dari hasil usaha penat letih aku...dan kesabaran yang tinggi...mengapa tidak pada motorsikal keluaran Jepun..?....
Mengapa aku berani mengatakan  "KESABARAN YANG  TINGGI " Menbina Triumph T100 bagi aku yang kurang berkemampuan merupakan cabaran dalam hidup ini... Kalau ada lebih barulah aku salurkan duit atau peruntukkan pada  projek Triumph T100 aku... lama tak lama aku rasa...pejam celik pejam celik dah nak masuk tahun ke -8  pembinaan Triumph T100 aku ni...Dari kerangka....hinggalah engine Triumph T100

Dari aspek Kos memang sudah aku ketahui sejak awal lagi  untuk  pembinaan Triumph T100 ni...masa dan kesabaran juga perlu di samping kadang kala mood yang tak menentu bagi menyiapakan Triumph T100..

Nampak mudah kalau di hitung dengan akal fikiran...
Tak payah cerita la bagi yang mampu...beli seketul pun boleh ...rosak  hantar pada formen atau kedai yang di iktiraf...

Begitulah serba sedikit tentang pembinaan Triumph T100 aku ni..

4 comments:

Aisy Nasiha said...

Hebat... minat pada motor ... pengorbanan demi minat, berbaloi..insya Allah

QasehnyaRania said...

in shaa Allah

Anonymous said...

Salam tirana..

Singgah petang di sini...
Dlm masa 8 tahun tu...berapa rm dah tirana habiskan utk triumph tirana tu ye...?

Triumph utk perempuan mahal juga tirana,jenama paling mahal dari jenama yg lain2......hehehehehe.......

oakleyses said...
This comment has been removed by a blog administrator.