Sabar Dalam Kesabaran | Tirana Aduka
Custom Search

Thursday, October 3, 2013

Sabar Dalam Kesabaran


Berat Mata Memandang Berat Lagi Bahu yang memikul..
Mungkin itulah ungkapan yang sesuai atau kena pada aku..
Di BLOG pician ini....
Aku ingin mengucapkan TERIMA KASIH
Pada Adik Beradik aku yang membantu aku..
Sokongan yang padu....
Tak tahu nak kata bagaimana terharunya rasa dalam tempoh 3 tahun kebelakangan ini dalam
Menguruskan Bonda..
Alhamdulillah..
Mungkin coretan kecil ini tak seberapa
Tapi bagi aku.( TA )... biarlah ini menjadi memori aku ...inilah diari aku
tempat aku  menyimpan dan meluahkan isi hati dan segala macam di ruangan kerdil ini
mungkin ada yang membaca atau terbaca coretan ini...
Oh...Tuhan kaulah yang mengaturkan segala-galanya di muka bumi ini..
Aku bersyukur padaMu YA ALLAH...
Alhamdulillah..
Buat Abah.....
Bolehkah..!!!!?????    aku mencontohi abah....
Aku Insan yang kerdil dan masih lagi belajar tentang kehidupan 
di muka bumi ini..
Banyak lagi liku-liku  dan onak berduri yang harus aku tempuhi
Kasih dan cinta yang mendalam ...abah pada Bonda...
Sedikit pun tak luak....dari dulu dan selamanya..
Aku kagum pada Abah...
Contoh telah berada di hadapan mata aku...
Dengan Kerenah Bonda yang manja...Abah Tabah melayannya..
Oh tuhan.....
Kau telah tunjukkan aku..
Betapa hebatnya Cinta itu...
Sebuah cinta yang suci ....
Aku memerhatit dan aku akan cuba sedaya upaya...
Mencontohi abah....
Oh abah...
Tiada ungkapan yang dapat ku kaitkan 
Setanding dengan ketabahan dan kesabaran mu itu...
Memang betul kata orang CINTA ITU buta...
Cinta yang murni lahir dari hati yang TULUS IKHLAS dan suci...
Akan Ku contohi dan ku sematkan di dada dan hati nurani ini..
Oh abah...
Andai ada kata-kata ku ini... 
Sepanjang hidup ku di muka bumi ini menyinggung hati mu...abah..
Ku Mohon maaf....




3 comments:

Anum said...

bersabar la ya

Ainim Rashihah said...

Saya doakan semoga TA sekeluarga kuat hadapi dugaan ini ya.

Anonymous said...

PEKABAR BRO..