Panas Sungguh Cuaca Kini | Tirana Aduka
Custom Search

Monday, March 18, 2013

Panas Sungguh Cuaca Kini

Aku hari ni tak naik Triumph...aku naik kapcai je...sambil meninjau-ninjau pemandangan kampung halaman aku yang indah ..tergerak nak lepak kat kedai sahabat..
Macam biasalah kalau dah biker tetap bikers jualah...cerita perihal motor padanya..
Sedang leka bercerita di datangi oleh Otai lama...huhuhuhuhuhu...terhenti kseketika dengan kehadiran Otai lama Meru...

Menceritakan tentang kehadiran PerdanaMenteri semalam dengan gelagatnya membuat aku ketawa..bukan aku ketawakan dia cuma penyampaian yang agak menarik dari ceritanya membuatkan kami ketawa berdekah-dekah...seronok mengambarkan aksi luar biasa masyarakat dengan kehadiran Perdana Menteri di tempat aku...

Aku pula tak kemana atau tak dapat datang sebab di hujani dengan tanggungjawabku pada Bonda walau abah ada tapi rasanya tak sedap pulak nak di tinggalkan..huhuhuhuhu

Jam 3.00 prtang kehadiran Perdana Menteri di jangkakan tiba di tempat aku di Sekolah Menengah Meru..memang aku dah nampak kain rentang yang terpampang merata-rata di sepanjang jalan..aku biasa-biasa je....

Waktu tu memang panas membara , membakar otak hingga boleh mencairkan rasanya..aku tak keluar rumah ..aku hanya membalas jejak di blog yang berkunjung tiba sesambil meng-update blog  pician ku ini...

Kesesakkan memang di luar jangkaan , mujur aku tak keluar pada masa tu...cuba pagi tu je selesai solat subuh di Masjid Al-Syarif ..aku lihat polis-polis traffik dah berkeliaran menjaga lalu lintas di tempat aku..

Mujur aku tak di tahan oleh polis traffik yang bertugas di kala itu...aku tak bawa apa pun...berbaju melaju dan berkain pelekat serta berkiopiah sahaja....lesen aku kat rumah...

Berbalik pada Otai yang ku temui...Alhamdulillah dapat bercerita walau sedikit dengannya....dah tak ramai orang tua atau orang lama yang tinggal di tempat aku...
Arwah Wak Jabar,Wak selamet, Imam Hambali dan ramai lagi yang tak termampu nak ku tulis di coretan ini...
Di Petang yang makin redup ini aku sedekahkan Al fatihah dan surah Al'Ikhlas buat semua roh muslimin dan muslimat..................
Al-fatihah............................amin

TiranaAduka

18 comments:

zigzoor said...

betul sekali,di indon juga lgi musim panas,kalau sore hujan.

Kak iman said...

alfatihah gak

Staff Administrator said...

cuacanya ta menentu..kadang panas kadang terguyur hujan...
Alhamdulillah...sobat lepas dari para polis yg berkeliaran..
#entah alasan nya apa..tuh kawan..ko bisa demikian..

JR said...

Cuaca panas, politik pun panas, di Sabah tu juga masih panas-panas.
Semuanya panas....

eita said...

sini pun pnas keyik.mcm nk pitam sudah nyer kna kelengai mathri..

al fatihah untuk semua yg meninggal

Abil Fikri Ahmad said...

Hujan dan panas ni dua2nya ada rahmatNya...

Si Matatajam said...

Al Fatihah buat arwah...

boni kacak said...

nasib baiklah polis tu okay.hehehe. kalau tak melayang duit nak bayar saman tu bro..hehe

RIZZNA said...

polis trafic tu tkde laaa nk menahan sesiapa waktu tu. skadr jaga lalu lintas almaklumla pm nk blogwalking....ehhhh salah, pm nkmelawat kawasan.

TA, skali skala jln2 naik kapcai pown best.

Unknown said...

Assalamualaikum TA.

Cuaca sangat panas sekarang hinggakan boleh kata setiap hari pakai dua kipas. Waduh.

Sejuk hati TA cerita solat subuh di masjid. Bukan senang nak dengar lelaki zaman sekarang melangkah kaki ke masjid.:)

Anonymous said...

mmg cuaca panas sungguh lah skang ni.. sama2 kita sedekahkan al fatihah yer

Unknown said...

Al-fatihah ... kat mlk skrg pon mmg cuaca panas. tp ptg hujan lebat sekejap2

QasehnyaRania said...

sini pon cuaca tak menentu..

al-fatihah

Unknown said...

kat sini pon cuaca panas...

Mrs Velentine said...

Pm buat apa kat sana??

Unknown said...

alfatihah buat semua......

Unknown said...

mlm nak tdo pun rasa bahang kan...

Anonymous said...

cuaca di sinipun panas terik...dah lama x hujan,mendungpun tidak...hehe

Alfatihah utk semua