Pantaskah Aku Marah | Tirana Aduka
Custom Search

Saturday, October 20, 2012

Pantaskah Aku Marah

langit dan bumi memang saling berjauhan...
bulan dan bumi juga saling berjauhan.....
namun apakah aku juga jauh dengan sang penciptaku?
namun apakah aku juga sulit untuk dekat dengan sang penciptaku?
yang aku tahu hanyalah ada batasan yang itu kubuat sendiri....aku ingin
dekat dengan penciptaku

karena aku semakin tidak mengerti permainan dalam hidup ini
aku tidak mengerti rencana apalagi untukku, yang seakan-akan tidak
kunjung usai.....
sampai kapan ini akan berakhir dengan penuh keriangan........
sampai kapan ini berakhir dengan penuh tangis haru kebahagiaan......

pantaskah jika aku marah...
pantaskan jika aku menjerit.....
pantaskan jika aku menangis.....
yang itu semua adalah salahku......................

aku marah...tapi apakah itu semua akan selesai dengan baik-baik.....
aku menjerit akankah jeritan itu menyudahi semua itu dengan tangisan
haru kebahagiaan....
aku menangis akankah tangisanku meluluhkan kerasnya hati yang sudah
lama tertutup oleh kebencian.....
memang itu semua SALAHKU, tapi apakah semua ini juga termasuk jalan
yang telah di tentukan...

LANTAS PADA SIAPA AKU HARUS MARAH
LANTAS PADA SIAPA AKU HARUS MENJERIT
LANTAS PADA SIAPA AKU HARUS MENANGIS.........................

pantaskah aku MARAH?
pantaskah aku MENJERIT?
pantaskah aku MENANGIS?

hatiku serasa menciut dan tak punya semangat untuk hidup kembali...tapi
apakah itu BENAR?
dimana bala bantuanmu??,sedangkan engkau TAHU semuanya TENTANG ISI
HATIKU YANG SEBENARNYA........

Selanjutnya Q serahkan pada kalian bagaimana MengenangQ, MenilaiQ, dan
MemperlakukanQ

aku g ngerti apa yang harus aku lakukan sob..........

Penulis Jemputan : Al-Manar

19 comments:

Cik Puan said...

Menangislah andai titisan air mata itu mampu mengubat kelukaan mu..cehhhhhhhh..^^

Kakzakie Purvit said...

Wamakaru wamakarallah... apa juga yg kita rancang kena tahu bahawa Allah adalah sebaik-baik perancang.

Apa juga yg terjadi telah tertulis di loh mahfuz. Redha dan terus berusaha utk mencapai hajat. Bukakan sedikit ruang utk mempercayai ada yg terbaik di celah-celah kejahilan..

Ojo milu perasaan dik. Angger ketemu seng apik takon karo mak. Angger mak ngomong ok makne ne oklah.. ojo wedik. insya-allah ewaaah...

insan_marhaen said...

Allahlah perancang yg bijaksana...

Apa pun menarik gaya bahasa Al-Manar ..

Cik Ai said...

marah lah,menjerit lah,menangis lah jika itu yg boleh menenangkan jiwa..tp jgn lupa mngadu pada yg Esa kerana Dia sahaja yg boleh merubah segalanya..Dia yg terbaik :)

Unknown said...

bismilah .. semoga semua kan baik-baik saja . n berjalan sesuai cita-cita kita dihdpn ALLAH :)
.

Unknown said...

Harap semua OK. Sabar dan tabah selalu k :)

Kasih Salina said...

assalamualaikum tirana aduka..akak follow sini juga ya..semoga tabah menghadapi dugaan & cabaran hidup ini..setiap perkara yg berlaku pasti ada hikhmahnya..

amranaiman said...

pergh.. lama xbaca sajak..

wantie said...

jgn marah marah nanti lekas tua. hehehe...

bila kita fikir perlukah kita marah.pastinya kita tak akan marah.

bila hati kita meronta untuk marahpercayalah kita akan menyesal kerana marah...

tapi marah marah sayang.. memenag perlu demi menyulam kebahagiaan.

THE AUTHOR said...

Jgn marah2, benci2...nanti cepat tua..kikiki

syiela said...

harap penulis dapat bersabar... luahkan semuanya moga hati tenang hendaknya nanti

wakgelas said...

wak pon dh lama X baca sajak puisi jugakk.. ahakkKS

Jna marcello said...

buat laa klau itu dpt meredakan rasa sesuatu yg tidak senang TA!!! tp jgn terover pulak..takot jd lain ;) be tough!

Kira Sakura said...

tenangkan diri mula berzikir insyaAllah lepas itu dapat berfikir dengan tenang :)

mama aini said...

ehem..luahkan perasaan marah yg terpendam, kerana ia melegakan !!.. :(..

Murni Alfathunnisa said...

marah biar berpada, kecewa pun sama. di saat kita rasa marah..cuba la untuk bertenang...ambil wuduk, solat dan zikir... :-)

Sayidah Nafisah Ruslan said...

moga kita terus mengadu kepada allah..

nur anis said...

semoga semuanya baik-baik sahaja ye...

QasehnyaRania said...

Besabar..
Insyaallhah baik2 aja nti